fredag 10 oktober 2008

Fredagkväll

Är det ett skämt eller?
Vad förväntas det av människor?

Ibland ser jag på tv nuförtiden, efter IPOD:en så är det mest film på den men som ikväll när Matte jobbar kväll och jag inte har annat för mig hemma än att se på tv så är det ju urkasst.
Jag har suttit framför datorn mest hela dagen och arbetat och orkar egentligen inte surfa eller något sådant.

Men vad skall man ta sig till?

Se på tv känns ju inte som ett alternativ.
Men vad gör man inte för konsten...

Så, färjan eller vad det nu heter, hur kung är inte det programmet? Vad kan inte hända på en båt? Sen hur sjukt är inte det, en båt? Tanken är att människorna skall supa sig asfulla och så är de på en båt? Vad är oddsen att någon skall hamna i vattnet? Sjukt höga känns det som.

Men ännu en dokusåpa, vem orkar lixom se andras misär? Zappar, hittar lite som vanligt på discovery eller miami inc som man hittar på säkert 4 olika kanaler, vilket oxå är en dokusåpa.. ja ja vad skall man göra?

Idol klockan åtta, zappar runt, det är parlamentet på 4+ och surfar lite emellan, hänger tvätt, lite mer Idol.

Världens barn, och den mannen, klarar bara inte den mannen, Anders Lundin, i mina ögon väldigt överskattad.

För att inte säga hur Peter Jihde har schangserat, var impad av honom tidigare, men direktsändningarna i Idol är ju under all kritik, han hittar ju inget snabbtänkt att säga och det blir en massa pinsamma tillfällen.

Sen det bästa av allt, Singing bee, varför, varför, varför bedriver man socialt arbete med att låta mediokra artister få eget program?

Nu är klockan tio och jag surfar för typ 6:e gången denna kväll och är bara mer och mer uttråkad. Skall jag ringa någon? Orkar jag det?

Hör en massa partymusik och känner bara för att imorgon är det party, skall på björn måns soran özz ska bli skitskoj och några öl på det och klackeskorna och fina kläder och lite annat.

Slipper tv:n iallafall.

Var typ såååååååååå nära att köpa guitarr hero till matte idag, lär kanske göra det imorgon istället för tv:n vem kan se det?

Imorgon är det stjärnor på is eller vad det heter och dansbandsduellen! Wow, vad jag sitter på nålar.

Äntligen kommer Robinson igen, den ända sanna dokusåpan!

Är det någon fler som hänger på och söker till programmet? Då min bonusbror kom med 2000 sökte min bror, min svägerska, min brors kompis, och givetvis min bonusbror. Om en av fyra i ett gäng kommer med som söker, skall inte vi göra likaså? Man kan ju vinna stora pengar och så går man ned i vikt, inte helt fel att förena dessa två.

Inga kommentarer: