onsdag 8 oktober 2008

Alkolås på sms och mailen?

Hahaha, läser Aftonbladet, läser att Google skall lansera alkolås till mailen.
Man skall få lösa ett antal matematiska frågor på tid, vilket avgör om man kommer åt sin mail.
Detta för att man inte skall skicka dumma sms i påverkat tillstånd antar jag...

Kanon, att ingen tänkt på det tidigare!

GUUUD, vad många fyllesamtal jag har ringt genom åren, guud vad rolig jag tyckte att jag var då. Jag har inte ringt så mycket för att jag inte vågat säga ärligt vad jag tycker om saker och ting. Men jag har nog ringt för "att reda ut" en jvla massa. Men allra mest har jag ringt för det är Party och jag är full och glad.

Matte har en kompis, ja, han är väl min oxå, men iallafall, han kommer från skåne, har bott några år i Stockholm men flyttade ned till halmstad för att plugga.

Killen ringer kl 04 en natt och är packad och har återfått mycket av sin skånska dialekt. Det är som ett annat språk, det gick bara inte förstå vad han sa, jag har sällan skrattat så mycket, va? va? va? var väl det enda jag sa sen fick Matte luren.

Det här var alldeles efter att Amanda fötts och vi bodde i Fruängen.

Det var mitt/vårt sista fyllesamtal vad jag vet. Visst har vi pratat med folk i fyllan men då har vi vetat att det varit fest där oxå eller de som ringt vetat att vi haft fest.

Alltså ingen har ringt på nästan 5 år mitt i natten bara för att de var full och lite kära i oss och ville prata.

Inte som jag kommer ihåg i allafall.

Inte för att det stör mig att någon ringer, jag tycker mest sånt är kul, våra barn sover igenom en tsunami, 9/11 attack och en atombomb tror jag. Det har aldrig varit mitt problem och hade det varit mitt problem så hade barnen fått rätta sig efter ljudet och inte ljudet efter barnen, så det så. Fick jag det sagt oxå.

Men alla runtomkring oss har väl blivit vuxna och gör inte sådant längre, man skickar försiktigt ett sms kanske för att kolla om folk är vakna, då har man svaret och biljetten så att man kan ringa.

Jag tycker det är skitkul med Google iallafall, min tävlingslust har redan kommit igång, jag väntar på att tjänsten finns och att jag är packad och försöker knäcka alkolåset, där är mina tankar just nu.

Men helt klart är det bra för en massa som skickar arga sms, mail eller dylikt till ex eller annat som man får tokångest över dagen efter.

You go Google!

Inga kommentarer: