lördag 4 oktober 2008

Argumentera mot en kvinna

Samma öl, samma kväll, samma personer.

En i sällskapet säger att det är omöjligt att på sikt att vinna en argumentation med en kvinna, dvs sin egen kvinna, den man lever med.

Passus! Nu slog det mig, hur fungerar sådana saker i homosexuella relationer, då man alltid hävdar ovanstående, vem är vad i en homosexuell relation eller finns det andra stereotypproblem?

Anyhow, när ett förhållande inleds har mannen ungefär 50/50 procents chans att vinna en fajt, efter förlovning och över tid minskar chanserna för mannen och efter giftermål är de obefintliga.

Jag säger inte att jag håller med, jag bara återberättar en stereotyp bild.

Då får jag vet något nytt, att eftersom mannens chanser är rätt begränsade måste man ta till andra redskap, andra vapen.

Mannen har vissa privilegier, svårt ord det där, nu kommer det!

Männen låssas inte höra saker på låssas, de glömmer på låssas... Bara för att markera, slå tillbaka, kan det verkligen vara så? Viss överdrivning här, men kanske det ligger något i det hela?

Kanske männen inte medvetet glömmer på låssas, alltså att de egentligen mycket väl visste att de skulle köpa deodorant men skiter medvetet i det hela. Men att de ändå ger upp, skiter i att ens försöka komma ihåg?

Ja, jag vet då rakt inte, men spännande är det, man lär så länge man lever och just nu upptar mycket av mina tanker existensiella tankar om livet, varför och hur och allt därikring.

Inga kommentarer: