lördag 17 maj 2008

Vem fäller ned vad på toan?

Matte hade faktiskt en spaning, eg är det hans, men jag kan ju låssas att det är min...
Tjejer brukar bli galna på att killarna inte fäller ned ringen på toan. De gånger jag har råkat sätta mig på det kalla kaklet är få, jag har valt min partner med omsorg =) och således kan han vad som är rätt och fel!

De gånger jag ändå satt mig på det kalla kaklet pga att sittringen inte varit nedfällt har fått mig att skrika pga kylan och nästan kräkas pga vad som kan finnas på kaklet, ni vet, det där som skvätter om man står en 50 cm därifrån.

Anyway, jag, personligen fäller nästan aldrig ned själva locket. Jag har ingen aning om varför men jag antar att det handlar om lathet.

Mattes spaning är att väldigt få tjejer gör det, dvs fäller ned locket.
Nu var min omedelbara reaktion att diskutera fenomenet. Men... sen...
Hur vet han det?

Som tur är så är ingen svartsjuk, utan ofta uppstår bara en himla rolig och trevlig stund när vi skall reda ut hur han kan ha den kunskapen.

Är det pga att han har två systrar... NEJ.
Han baserar sin iakttagelse på dels kvinnor som besöker unisextoaletter på restaurang, krog eller pub som vi var på igår och från jobbet givetvis =).

Hur han fått denna kunskap kan vi lämna, även om det var lite skoj att höra hur han kommit fram till detta. Statistiskt säkerställt är det ju inte, men jag tror att han kan ha en poäng.

Nu är det väl bara upp till oss alla att kommentera inlägget och göra avbön! Sen börjar vi väl även vår egen empiriska studie och kommenterar den? Tackar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Helt med dig om kräk-känslan när man av misstag råkat sätta sig på kaklet på en toalett...
Kan också bekräfta Mattes teori/studie med min egen erfarenhet av att sällan fälla ned locket själv. Det känns ju inte som om det är det locket som är viktigt på nått vis. Huvudsaken man slipper sitta på kallt kakel? eller?
kram

Trulsanna sa...

hihi, självklart håller jag med, det är ju äckligt att ta i locket på en unisextoalett då rör man ju sittringen oxå och vad som finns under den vet vi ju =(. Vad gör du vaken klockan tolv? Det e Maria vi pratar om! Och tolv! vid åtta börjar du ju gäspa...
Pussar och kramar i massor.

Ps lunch i veckan?

Anonym sa...

Kan man inte bara göra så att man alltid fäller ner locket? Könsneutralt, jämställt och på alla sätt rättvist....