söndag 25 maj 2008

Hur vet man vad som är bäst för en?

Jag skall byta jobb, det är jättekul, skrämmande, spännande, utmanande.

Vi skall ha konferens första veckan jag börjar i slutet på augusti. Vi skall till Gotland, alla anställda, typ 1000 personer är bjudna. Jag vet inte hur många som skall åka men ändå, några hundra lär det ju bli =).

Man skall dela rum med någon. Jag känner några från Umekontoret, känner till några till som man stött på i skolan, på fritidsgårdarna, på disco osv. I övrigt känner jag nog inte så många.

Man skall dela rum med någon, skall jag välja någon jag känner sedan tidigare för det är minst pinsamt eller go with the flow? Prova mig fram, få nya bekantskaper? Jag valde det senare, vill vara öppen för ngt nytt och umemsk kommer jag ju ändå att sitta med på efterfest. Så tänkte jag i alla fall.

Sen vilka kurser skall man gå? Vad är strategiskt rätt? Vad ligger i tiden om några månader? Vad som är rätt just nu behöver inte vara i ropet om några månader. Val, val, val.

Hur många val måste man ta lixom? Vem kan avgöra vad som är bäst innan det har hänt? Nu brukar jag inte vara så rädd för att chansa men ändå.

Nervöst och spännande är det i alla fall. Ni får vänta till september för fortsättning på denna blogg, då vet vi utfallet.

Inga kommentarer: