tisdag 20 maj 2008

Jag måste bygga rede, näste för att locka fram kreativiteten.

Märker att jag allt som oftast måste som bädda in mig innan jag kan bli kreativ och börja skriva.
Nu sitter jag med en förstudie, var ledig igår dvs måndag. Idag måste jag först gå igenom alla e-postmeddelanden. Kolla upp lite, läsa lite tidningar. Få koll på olika driftfel som varit under gårdagen osv osv.

Sen kan jag lugnt sitta ned och skriva, jag behöver som boa lite innan jag börjar.
Sen kan jag bli kreativ och skriva i flera timmar, komma in i värsta stimmet och verkligen inte önskar att bli störd.

Jag förstår inte författare eller konstnärer som kan jobba 8-17. Kreativitet och infall kommer inte on demand till mig utan måste som ovan bullas upp, skapa lite förväntan och förutsättningar och sedan... Badang, kommer hur mkt som helst.

Inga kommentarer: