torsdag 22 maj 2008

Rojalist? Monarki eller Republik?

Jag är stort fan av vårt kungahus.
Med stort menar jag att jag gillar att vi har ett kungahus och att jag ser ingen anledning till att byta ut den konstitutionen, jag följer inte deras minsta steg.
Jag står inte på barrikaderna och ropar ut, men kommer diskussionen upp så stödjer jag kungahuset.

Jag tycker våra kungabarn och vår kungafamilj är snygga, sköter sitt jobb galant och att de får av mina skattepengar och själva har miljoner stör inte mig heller.

Jag antar att Johan Stael von Holstein och andra liknande har och får barnbidrag precis som alla andra. Jag stör mig inte på det heller.

Anyway, jag har fastnat i American Idol, USA säsong 7, där de har en show som heter Idols gives back, jag antar för att producenterna tjänar fetkovan där borta samt de i juryn mm. Det ser väl bra ut. I showen är det som i svenska insamlingsprogram stjärnor, inte bara andra klassen stjärnor från American Idol utan även riktiga stjärnor som Annie Lennox mm.

Så till grejen, helt plöstsligt kommer ett inslag från George och Laura Bush!
Men hallå, hur tomtig kan man vara? Hur mkt looser kan man utstråla. I tal till nationen är George W Bush lite mer förberedd, jag antar att ett American Idolinslag inte ligger på genrepnivå som nationstalen. Men givetvis även i nationstalen är han ju helt lost.

Laura och George, ja, han är världens mäktigaste ledare på sätt och vis, han har snart varit det i åtta år.

Min poäng, George W Bush får vår kungafamilj att framstå som Einsteins, som Nobelpristagare som ja, you name it.

Inga kommentarer: