söndag 18 maj 2008

Att göra listor - To dolistor

Sitter med en to dolista över huset.
Skall försöka finna en prioritetsordning av allt som är på gång.

Vi är nu i spackla och måla fasen och det känns kul. Frågan är bara hur vi skall lägga upp det.
Frågan gäller, skall man fixa ett rum åt gången eller skall man köra tak först eftersom det är samma färg och sedan vägg och sist tapet. Kör man ett rum åt gången känns det bra för man är klar och kan se resultatet och gå vidare, det är mer min grej. Jag gillar att göra avslut, stoppa in saker i en pärm, rensa skrivbordet och känna finito.
h
Duttar man, ni hör ju bara hur jag väljer att kommentera det, i alla rum så får man fler rum klara samtidigt, detta samtidigt som man aldrig upplever den där klar, färdig känslan.

Anyway, vilket det nu blir så fick det mig att reflektera.
Jag har gjort to dolistor sen jag vet inte när, främst åt mig själv, men även över saker som stugrenoveringen, vad Matte skall göra en ledig dag =), nu brukar han vilja han ha en sådan själv... Matte är fantastisk, han är oxå disträ och glömsk.
Det är faktiskt han som bad mig idag att göra en över prioriteringen i huset... Fråga honom själv!!!

Anyway, to dolistor. Jag har alltid skrivit upp saker, antar att det är mest för att då kommer jag ihåg saker bättre, dvs om jag skrivit dem en gång. Sen antar jag att en del är den organisatoriska Anna som vill stapla och prioritera saker. Sen är det oxå skönt att få stryka saker från listan, det känns bra.

Jag har till och med gjort to dolistor över to dolistor som skall göras. Jag vet bara en person som är mig överlägsen när det gäller to dolistor och det är F. Han är helt galen, jag antar att i hans värld finns det inget så litet som det inte går att göra en to dolista över.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja,tänk - när jag ska beskriva dig för någon som aldrig träffat dig så brukar ett av orden jag beskriver dig med vara organiserad. "En sån tjej som skriver to-do-listor"
hahaha...
puss och kram

Trulsanna sa...

Haha, jaa du, ibland känns det som jag är den mest ospännande msk i världen. Allt står skrivet i mina ögon, mitt humör, och mina egenskaper. Finns det inga hemligheter eller ngt mystiskt över mig alls... snyft =). Men det är rätt praktiskt att vara organiserad... Va säger du mer? Puss Puss

Anonym sa...

Du är sannerligen inte ospännande! Det vore det sista jag skulle beskriva dig som kan jag lova! Full av överraskningar, humörmänniska är andra beskrivande ord.

Hemlig kanske du inte är, men det är man ju inte när man bjussar på sig själv.

Organiserad ja - tråkig och förutsägbar - NIX

puss och kram