tisdag 20 maj 2008

Kåt glad och tacksam och Zlatan

Hur galet är inte det?
Självklart är jag all of the above! Nja inte Zlatan dock =(.

Läste Katerina Janouch:s söndagskrönika om att vi är för lite kåta, glad och tacksamma. Det kommer från titeln på en bok av Eva Sanner.
Nu drog hon parareller till läkemedelsindustrin och antidepressiva, jag vet inte om jag vågar gå så långt men visst håller jag med till viss del.
"En halv miljon svenskar äter antidepressiva medel. Jag tror de lider av för lite kåthet och glädje och tacksamhet. Vi har en ångestepidemi här i Norden och egentligen är det väl inte bara vårt eget fel utan också kylans och mörkrets, men också den där konstiga trenden, att ingen ska pippa utan alla ska bara sova och sitta själva och glo."

Hörde talas om depressionsonani häromdagen, tydligen utlöser orgasmen endorfiner och något med seretonin, vilket jag visst men att det ändå är ett begrepp det visste jag inte.
Att man kan onanera för att komma från de mörka tankarna. Givetvis är det självklart, alla som haft en orgasm vet väl vad som händer, man blir lite lättare till sinnes. Men jag vet inte om man kan gå omkring och onanera hela tiden, därför är det väl bra att det finns mediciner oxå =).
Pappa! Jag är oskuld, självklart, jungfrufödsel på båda barnen, väntar tills jag är gift.

Jag blev i alla fall nyfiken och vips så har Eva Sanner fått sälja en ny bok, för det är klart jag gick in på Adlibris och beställde den.

Jag gillar vårt nya samhälle, att vi vågar prata mer och bjuda mer på oss själva. Jag gillar att vi tar för oss mer och att vi deklarerar vår rätt till ditten och datten.

Jag gillar verkligen en sådan som Zlatan, vilken kommentar,
-Jag spelar, ni skriver.
Han är den Gud jag inte tror på. Skall jag någon gång ha en idol, vilket jag faktiskt aldrig haft, ingen idolplansch på min vägg inte, hästar isåfall.

Anyway skall jag någonsin ha en idol så är det Zlatan. Han har all rätt i mina ögon att vara precis den han är och hur divig som helst, who cares? Om Carola tycker att hon är bättre än någon annan, ja då är det väl hennes problem, var och en måste väl stå upp för sig och sitt, men ingen kan ta ifrån Carola att hon är världsbäst på att sjunga och leverera och engagera.

Inga kommentarer: