tisdag 27 maj 2008

Bror Duktig, nja syster Duktig!

Varför varför varför?
Jag skall hela tiden vara så himla duktig,
Vad nu?
Jo grillfest med nya jobbet imorgon, jippie.
Saknas, stolar, bord, kubb, boule.

Jaha, men det har ju jag, såg typ 6 inlägg i mailchatten och att det fortfarande saknades grejer.
Hepp, jag erbjuder mig.

Jaha, nu skall jag fixa bord till Knivsta och sen hämta dem.
Varför är jag alltid deltagande arrangör? Jag trodde att Anna 2.0 nu skulle bara kunna åka och bara vara. Delta, festa, vara ansvarslös.

Så börjar jag nytt jobb, där jag kan var fullblodsegoist.
Ja, en passus, ja har alltid tyckt att de som glider in på fester och tillställningar, njuter, har roligt och sedan går hem. De som skiter, eller inte bryr sig, eller inte ser att man kan hjälpa till att plocka fram, plocka bort, städa osv osv är och varit egoistiska typer.
Men så sakta när egoisten Anna 2.0 börjat framträda har jag haft liknande planer, det har faktiskt inte ens varit så svårt. GUUD vad skönt. Att bara vara bekymmersfri och slippa ansvar. Bara koncentrera sig på att njuta och ha roligt.

Men så...
Självklart klarade jag inte av det testet. Jag låg lågt länge, såg att det saknades lite grejer, att inläggen med personer som erbjöd sig började sina. Ja, då kunde jag ju inte längre. Jag kan inte sitta och veta att jag kan hjälpa till, att jag har attiraljerna som behövs för kvällen och sedan låssas som ingenting.

Men...
Eftersom jag nu är riktigt riktigt medveten över de val jag gjort denna gång och inte "bara" för att jag känner ansvar, vill vara duktigt, få kredd. Denna gång var det mer för att ingen annan verkade ha det jag hade. Jag hoppas verkligen att det inte är en trend, att jag klivit tillbaka.

Inga kommentarer: