lördag 17 maj 2008

Varför har vi tid ibland och ibland inte?

Jag anser nog att vi alltid har tid att göra det mesta.
Det handlar eg bara om prioritering

Den prioritering vi väljer att göra från början påverkar mer eller mindre därefter våra möjligheter att göra ytterligare prioriteringar.

Jag kan längta ihjäl mig efter en god vän som jag inte pratat med på länge. Just idag lär jag försöka göra lite rent hus. Jag är på humör och har en kväll själv, säkert kommer jag att ringa dem i en oläglig situation. Några kommer att försöka avrunda tidigt, några kommer att prata och sedan efter drygt en timme känna, shit va roligt, sen några minuter senare ha sån ångest eftersom det var eg annat som man hade planerat att göra den dryga timmen. Det kan vara att betala räkningar, ta fotbad, bara vara eller tvätta, se tv. You name it, det är inte viktigt.

Jag bara antar och har viss information från mina vänner som jag stödjer mig på att vi alla lever rätt lika.

Så vad säger jag eg när jag säger att jag har inte hunnit ringa den eller tittat på ngt eller kollat upp ngt?

Jo jag säger att jag antagligen har låtit något annat mer eller helt oviktigt komma ivägen och fångat min tid. Valt hur tiden skall användas har jag dock alltid gjort, men kanske inte alltid med konsekvenserna i minne.

Inga kommentarer: