onsdag 21 maj 2008

Nu är man den där 37åriga patetiska tvåbarnsmorsan

Var med jobbet på deployöl, det är ett måste efter en lyckad ny installation av verksamhetssystemet. Det blev fler än en öl så att säga, vi är väl några på jobbet som är runt, mellan, typ 40 eller ngt, nu är jag snäll mot ngr och lite dum mot mig själv. Jag anser inte att jag ännu tillhör de som är runt 40, det kommer jag absolut att göra först om två år drygt.

Anyway, vi har även en ungtupp, H på 26 bast som har en vän som oxå är 26 bast som anslöt sig till oss samt att det var en ung tjej på typ 20...

Jag vet att när jag träffade Matte var han 22 och jag 24, han och hans singelkompisar hade ibland bortamatch, alltså Matte hade det innan vi träffades utgår jag ifrån =).

När det ibland ångesfyllda anlände till oss på lördagar eller söndagar efter en tung bortamatch, kunde de ibland komma ifrån en "kärring närmare 40", separerad, ensamstående, lätt desperat och med ett till tre barn som ibland var hemma på morgonen.

Hepp, om jag var singel, vilket kom på tal, vi diskuterade, ialla fall jag och ena ungtuppen, så skulle jag ju vara hon, den patetiska gamtaggarn som Matte och hans entourage bevistat så många år tidigare.

Skrämmande skrämmande tanke.

För till saken hör att gamtaggarn tror att hon hänger med, att hon är ung till sinnet, kroppen ok, och att hon kan lätt smälta in bland 20-26 åringarna. Självklart!

Hahaha, I rest my case, I´m the one!!!

Men jag är ju givetvis inte som de där Matte och c/o träffade, givetvis inte =).
Jag är ju mer modern... mmm eller hur!

Inga kommentarer: