söndag 11 maj 2008

Hela havet stormar

Igårkväll var vi på 35årsfest och den var helt kanon, så himla mkt trevlig folk o go mat o mkt dricka.

Min spaning är att vi nu har kommit in i ngn form av andra andning. Var i ume i februari och på Schlagerbaren, det var helt hilarious, urkul. Så många gamla kändisar, så skönt att kunna heja på en massa msk. I uppsala är jag ngt mer anonym, men börjar nu faktiskt etablera mig och har ett litet entourage, vilket har varit efterlängtansvärt.

I vilket fall, i ume gjorde jag den spaningen att om man kunde ha det självförtroendet som man har idag och gå tillbaka till krogtiden då jag var 22, hej vad man skulle dominera.

I ume på schlagerklubben var folk så självsäkra, mötte upp, utmanade varandra, visade tydligt sin uppskattning, that´s it. Det behövdes inte ngt mer, folk var tydliga med sin intention och det var rätt tydligt att vi blivit vuxna. Många patetiska småbarnsföräldrar som mig själv som behövde en stunds bekräftelse, en stund att fly från riktiga livet, men ändå inget mer.

Igår på festen var det som, ni minns radhuslängan- Svenska Hjärtan. Det var helt galet, alla flörtade med alla. Jag var på toaletten och sminkade mig, då kommer en helt okänd kille in, låser dörren och pinkar, hej på dig själv!!! Jaha, hur snyggt ser det ut att vi låser upp toadörren och går ut tillsammans...

Ngn timme senare, vi är på väg på krogen, jag står och borstar håret på toan, då kommer Mattes bästa vän J och låser dörren och pinkar, jo, hej på dig oxå!!! Vi låser upp dörren och i hallen där står Matte... Hej på dig oxå Matte... Ni förstår att han nog såg lätt förvånad ut.

Men min spaning handlar inte bara om Svenska Hjärtan för toabesöken var ju helt oskyldiga. Min spaning handlar om att det är så många som tar plats idag för man har en annan säkerhet. Man är etablerad i samhället, många har partners och barn, man vet vem man är och vad man vill och vad man gillar.

Jag har sällan varit på en fest där jag känner så få och jag har får sån kontakt med så många tjejer. Tjejer brukar inte så lätt söka sig till nya bekantskaper på fester så där. Det är i alla fall min erfarenhet.

Rökare och killar brukar ofta hamna på balkongen och i köket och skapa nya kontakter men tjejer som inte röker brukar ofta stå kvar i sitt gäng. Så var inte fallet igår, alla var väldig väldig sociala, väldigt framåt och intresserade av varandra. Det är kanske för att jag inte varit på så många slutna större tillställningar sista åren lr så var det ovanlig färgstarka msk igår lr så har vi kommit till den fasen i livet att vi inte längre sitter och trycker i ett hörn på en fest utan har vi lyckas få barnvakt mm så vill man få ut ngt av kvällen. Eller så vet jag inte, jag måste heller inte veta.

Det enda jag känner att jag behöver veta är att det vara helt galet trevligt, roligt och stimulerande att träffa så många nya intressanta människor och att det även inbegrep tjejerna på festen.

Inga kommentarer: