måndag 4 augusti 2008

Ostron

Hur underbart gott och märkligt är inte skaldjur?

Jag åt ostron som en besatt när jag bodde i Alanya, Turkiet en sommarsäsong. Jag provade aldrig ostron igen i Sverige av diverse anledningar.
Sedan bestämde sig jag och Matte att jomenvisst, visst skulle vi försöka oss på dessa konstiga gourmegrunkor.

Vi hade nog gjord lite för dålig resarch innan, för de smakade bara saltvatten och fyfan.

Sen har vi provat på det några gånger på rätt sätt och det är ju bara galet gott. Idag känner jag att det kanske är en ostrondag, bara sådär.

Kräftor var förr min stora stora passion, jag åt kräftor säkert 6 gånger hösten 2003, jag har kunnat äta kräftor året om. Men så förra året kände jag att, nää det smakar bara dy och ger en metallisk eftersmak. Det blev inge kul längre så nu är jag ju jätteglad att jag funnit en ny skaldjursvän, men tyvärr som vanligt måste den var i det mer exclusiva delen...

Inga kommentarer: