torsdag 7 augusti 2008

Vem skulle spela huvudrollen i ditt liv?

Om ditt liv av någon anledning skulle bli en film, vem skulle då spela huvudrollen i ditt liv?
Vilka kriterier skulle man gå efter?

Vill man att skådespelaren är fysiskt lik dig?
Vill man att skådespelaren är din "tänkta" version av dig själv, alltså som du skulle vilja se ut eller skulle vilja vara om du fick önska.

Vill man att skådespelarens person, ex vis Angelina Jolie´s engagemang för välgörenhet ska vara det avgörande?

Själv måste jag nog ta mig en rejäl funderare och lär återkomma i senare inlägg.
Just nu tror jag att Charlize Theron är den som ligger bäst till hos mig. Jag tycker ju att vi lär lite lika, haha, blonda i alla fall. Hennes förmåga och vilja att göra sig så ful och kan spela så vida skilda roller samtidigt som hon är elegant och kan även se verkligen anonym ut.
Jag känner lite att det är jag.

Alltså att jag är mångfasetterad och även om jag är lätt att läsa som en öppen bok så går jag lixom in i olika roller och kan både se ut som värsta trailortrashet, men jag anser även att jag kan vara riktigt stilig/snygg ibland är jag bara en blek kopia och är helt färglös.

Men jag skall som sagt fundera på detta lite mer, se på skådespelarna i lite annat ljus och kanske kan hitta lite bättre argument varför en särskild skådespelare skulle passa att just spela mig i filmen om mitt liv.

Inga kommentarer: