tisdag 5 augusti 2008

Dofter och musik = minnen

Oscar de la Renta, Paris, Kerastase och Bonacure
Circus, tyskland, 1988. Svischar ngn förbi idag som har dessa dofter på sig så går mina minnen till byxer från Kappahl med värsta MC Hammerhänget och brett resårskärp i midjan. Tajt tröja med polokrage i brunt eller grönt. Det var oxå Kerastase och Bonacures schampo och balsam innan Bonacure ändrade sin doft.

Patti Austin och James Ingram - Baby come to me
Minna Ekman ~1992, takvåning på Teg, vit SAAB konstig bil med nyckeln i på konstigt sätt. Korgstolar man kan snurra på och Jon Bon Jovi´s solodebut.

Mäsk - Potatisvin
Björkhammargatan, Skelleftehamn, 1970-tal!

Elton John
Jag och Jocke L på Parkgatan, pratandes nätter igenom, huvuden i varandras knän och massor av tedrickande.

Stevie B - Because I Love You (The Postman song)
Röd Alfa Romeo 3,0 V6. Jag med förarfönstret neddraget, trycker på gaspedalen genom Ume eller efter E4:an mot Hörnefors 180-220 km/h. Jag var nog då den tuffaste msk på jorden.

Paul Rain - Stop give it up
Gloria Gaynor - I Will Survive
Majsan och jag, hennes lgh i stan, hennes grundigstereoanläggning!

Inga kommentarer: