måndag 25 augusti 2008

Är jag cool Mamma?

Douglas önskar vet om han är cool, han har fått hårklet och lite rufsig frisyr. Han sitter med sin flisjacka med huva, där huvan sitter på halva huvvet, ni vet som hiphop killarna.
Han tar på sig sina svarta solglasögon med flammor på.

Amanda tycker ofta att han inte är cool, det gör honom lite upprörd, vi försöker övertala honom att om han tycker att han är cool så räcker det!!

Han tycker iallafall att han är cool, bara så att ni vet!

Jag sitter på mitt nya jobb och känner mig lite cool jag oxå.
Jag är idag den där människan som jag tittade på lite för några år sedan som symboliserade status, någotsånär i allafall.

Skryter jag? Ja kanske, jag bjuder på det.

Jag känner att det gått bra för mig i livet trots allt. Det har inte alla gånger varit helt givet.

Nu sitter jag med mitt konsultjobb som känns lite på låssas och ser fram emot lite olika uppdrag som vi prata om idag, det kommer att innebära lite olika saker, utbilda, projektleda, följa med på säljmöten osv osv.

Jag har nyss flyttat in i mitt hus, på landet, för där bor många konsulter. Förstår inte varför, de reser ju rätt mycket i jobbet. Kanske därför man bor på landet, man vill ha ett mervärde när man väl är hemma. Bort från betonggettot.

Jag bor i ett stor hus, det är gammalt men med mycket hög standard.

Snart blir det väl tjänstebil och sen sätter jag mina barn i någon form av internationell skola.

Sen har jag uppfyllt min stereotyp.

Precis som andra har villa, två barn - pojke/flicka. Volvo eller annan kombi, husvagn och åker till någon stuga varje vinter för att åka skidor och någon annan stuga på sommaren för att åka båt.

Men förnöjsam, det blir jag nog aldrig, finns alltid något nytt att planera för eller arbeta för.

2 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att höra att du inte nöjer dig - det vore ju tråkigt.. =)
kram kram
ps. hoppas nya jobbet går bra.

Trulsanna sa...

Hej hej gumman.
Tackar det kan behövas, det är en ny värld det här. Känner mig lite rudis.

Kramar A