fredag 29 augusti 2008

Tyst kamp

Jag och Matte har ett flertal tysta kamper.

Jag har skrivit om det förut och jag tycker det är som lite småroligt, får ett lätt leende på läpparna när jag skriver detta.

Jag sköljer aldrig av tallrikarna när jag stoppar dem i diskmaskinen, det är väl därför man har diskmaskin tänker jag, klarar den inte det, ja då får det va!!

Matte säger alltid om han står brevid, skölj av tallrikarna, plikttrogen som jag är gör jag det när han står brevid för att omedelbart sluta när han går därifrån.

Jag vill att den mesta tvätten skall tvättas i 60 (°C). Matte kör nästan allt på 40 (°C). När jag är i rummet och han stoppar i tvätten ja, då kör han på 60, men så fort han går in själv och sätter igång en tvätt, ja då hittar jag den på 40.

Vi har säkert ett flertal sådana tysta kamper, ingen vinner, ingen förlorar, det bara består år efter år.

Inga kommentarer: