måndag 25 augusti 2008

Klädbekymmer

Min första dag på mitt nya jobb.

VAD ska JAG ha på mig???????

Som tur är har jag lyckats sortera alla kläder i helgen. De låg i diverse väskor och papppåsar efter flytt från svärmor. Under veckan som gick höll vi på att storkna varje morgon när vi skulle hitta kläder till oss själva och till barnen.

Nu har det även lyckats hitta sig fram några sommarkilon. Jag som hade lyckats med konsten att trolla bort några i våras och köpt kläder efter detta. För jag skulle ju aldrig gå upp någe mer...

Jaha, alla snygga skjortor och tröjor sitter som korvskinn och då är det ändå bara 3 kilon. Men de har satt sig på boopisarna och kärlekshandtagen och baken!

Det är bara till att röra på sig, nu har jag i alla fall tillgång till min motionscykel. Tyvärr håller vi på varje kväll med att packa upp och fixa hemma så ännu har jag inte lyckats med att börja cykla.

Denna vecka är det ett måste.

Jag skall ju till Gotland med mitt nya företag i helgen och då vill jag ju vara fin!

Vilket som, ibland, rätt ofta skulle jag uppskatta att jobba med tex sophämtning, tänk er inga klädbekymmer där inte. Man får rekorderliga kläder i neonfärger för man skall synas och kläder för alla väder. Det finns ju fler yrken med uniform, Polis, vården, tåg/flyg osv listan kan göras lång.

Vad tog jag på mig då?

Jeans och linne och tröja, samt kappa. Det var kallt i Ramsta kl 6:30. Jaha, i Sthlm och i Uppsala några timmar senare inser jag att jag är alldeles för varmt klädd. Hur skall jag hantera detta.
I framtiden kommer jag ju inte alltid att veta vart jag skall.

Inga kommentarer: