måndag 15 september 2008

Våra alteregon

Nu när vi finns på så många andra ställen i livet, främst i cyberrymden och har så många tekniska apparater osv kommer mer och mer fram om våra egna innersta alteregon.

Vi har meddelandesignaler på våra mobiler, olika ringsingnaler för olika personer, en för partner, en för morsan och en för alla arbetskamrater kanske osv. En för älskaren...

Hur det än är så säger valet av låt till de olika människorna en hel del om dem och oss och våran relation. Det är säkert allt som oftast något vi helt omedvetet väljer, någon låt vi tycker är bra eller tycker passar. Jag misstänker att om man dissekerar det litegrann så finns det även ett dolt statement där i valet, det säger iallafall något. Låten, texten har ett budskap.

Vi har även en massa epostadresser, inte de vi får från jobbet som är förnamn.efternamn@jobb.se, det säger ju inget, men vad vi väljer som hotmailadress när vi kan välja helt fritt, på vår msn, vilket oftast är hotmailadressen, i facebook.

Då lägger vi till epitet som diva, super, isifierar sitt namn, typ annis för mig då eller lenis för Lena eller något. Det blir antingen ett gulligt namn eller lite coolt tufft, något som andas lack och läder.

Så lyssna lite nogare nästa gång ni hör en mobilsignal, meddelandesignal, kolla in era vänners namn på msn eller privata epostadresser så lär ni upptäcka något nytt om era vänner.

Så vad gör jag då? Skiljer jag mig från mängden? Nope, jag har trulsanna i mina adresser allt som oftast i olika varianter. Trulsanna, ja vad är det? Ett namn jag gillar och ett smeknamn jag gärna haft om jag någongång skulle haft något, heter man Anna så kan jag säga att det varit lite dåligt med smeknamn.

Vad har jag för mobilsignal? Jag har faktiskt samma för alla i telefonboken, men jag har tre!!!!!!!!!! telefoner förnärvarande och jag har på förra jobbmobilen, ANOUK, nobodys wife! Min privata har jag Skunk Anansie, Weak! och på nya jobbmobilen, Marillion, Kayleigh!

Så... vad säger detta om mig? Jag måste ärligt tillstå att jag inte tänkt efter i valen av låtar med någon underton eller någon annan tanke än att det är låtar jag gillar, vet inte ens om jag tycker de är bra. Men hur jag än vrider och vänder på det så är de även representativa för mig på någotsätt, de är inte helt tagna ur det blå, jag har ju valt med omsorg på min mobil, men ändå inte med någon eftertanke. Så eventuellt kullkastar jag själv min tes, men ändå, jag tror inte det för jag tror ändå att man omedvetet väljer låtar som är representativa för en själv på något mystiskt sätt.

Inga kommentarer: