måndag 1 september 2008

Låg profil

Jag var på kickoff i helgen med 800 kollegor från mitt nya företag. Jag har jobbat en vecka och jag tänker att jag har mycket att lära.

Vi skall åka abonnerad båt till Gotland, vi är indelade i 72 grupper a ca 10 personer i varje. Jag hamnar i en grupp där engagemanget var si sådär. En överförfriskad kille i 40 årsåldern. En annan kille som suckade och stönade vid informationen att jag förväntade mig att vi skulle typ hejja, presentera oss.
-Måste man säga hej till alla oxå?
- Självklart, vi tillhör ju samma lag.

Sedan kommer en äldre charmig herre som är lagledare, han vill inte vara lagledare.
På båten får vi uppgift att göra en sköld, vi skall hitta minsta gemensamma nämnare, ett motto och ett ledord.

Charmiga äldre herren kommer tillbaka och säger att han hört att jag är full av energi.
-Jo tjena, säger jag.
Jag har jobbat 5 dagar så det tror jag inte alls det.
-Jo, säger charmige äldre herren.

Ingen bryr sig, det är tävling eller i alla fall ett uppdrag.
Vad gör jag?
Jepp, energiknippet som jag numera tilltalas med tar på sig rollen.
Jag är lättköpt jag vet, han säger ju så bara för att få igång mig tänker jag.

Men faktum var att på lördagen hade vi teamarbete i flera timmar, det var galet kul. Vi skulle samla kulor, stenkulor och utföra en massa uppdrag och svara på frågor för att få så många som vi kunde. Sedan skulle vi satsa på en ryttare och en häst i ett tornerspel. Då var alla engagerade och den charmige äldre herren sa inte så bara för att få igång mig utan för att han faktiskt tyckte att jag verkade vara driven.

Det tackar jag för, fast jag skulle ju hålla låg profil. Det var ialla fall en sanslöst trevlig dag.

Jag har lärt mig massor under helgen, träffat klasskompisar från Ume, jag har pratat med kreti och pleti och jag har dansat.

Ni som sett en alkoholpåverkad Anna dansa, ja ni vet.
Anna tycker hon är rätt bra på att dansa, onykter. Anna tycker att hon är riktigt sexig, onykter, på dansgolvet.

Anna har inte som tänkt var, hållit låg profil, knytit kontakter och pratat jobb.
Jag har gjort det litegrann men mest kommer samma gamla Anna fram, hon kramas, tar på en massa människor, ironiserar, pikar, skojar, skämtar, driver med folk.

Alla uppskattar inte detta, Anna 2.0 politiskt korrekt är som bortblåst.

Sitter på båten hem, trött, inte fullt så bakis, skäms, får en tanke, kommer på ett dansmove, skäms igen. Kommer på en kommentar, skäms igen. Ryser, drar in magen och ångest. Denna ljuva ångest.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:D söta anna, jag önskar jag fått vara med - det lät kul!
kramar

Trulsanna sa...

Haha, nej då det ville du inte, då hade du oxå skämts. Men själva resan var jättekul och dagen med all äventyr och middag och allt det var kanon. Hade varit kul att ha med dig oxå, vi får parta snart.

Kram A

Anonym sa...

O du gode tid, fick just flashbacks till Blå Dragonen anno 1991... Anna o Minna onyktra på ett dansgolv. Jaa det var tider det.
Kul att det var kul (för det mesta)!

Kram!

Trulsanna sa...

Haha du Minusa! Näää, det är hemligstämplat material, ligger långt ned i Fort Knox arkiv eller något. Det kan lätt få en president på fall, yppa ett ord om vad vi gjort och gud förbjude, kanske hamnar vi i häktet? I alla fall i en del delstater i USA =.

/Anna