torsdag 4 september 2008

Välja med omsorg

Jag är extremt noga inför vissa val i livet. När vi skulle köpa bil gjorde jag listor med alla egenskaper som vi vill ha eller som vi inte visste vi ville ha förrän vi såg att det fanns på bilarna.
Därefter satt jag säkert 40 timmar på bytabil.com och tittade på olika alternativ, fyllde i min lista och gjorde jämförelse. Pris kontra mil kontra elstol kontra mobiltelefon kontra vinterdäck, några val var självklara som automat och dragkrok vilket gjorde urvalet något lättare typ runt 15 bilar tillslut.

Det gäller hotellrum när vi reser och det kan vara än det andra.

Nu skall vi köpa ny dammsugare. Jag har läst energimyndighetens tester från 2006, 2008 jag har googlat och börjat att göra listor. Men någonstans börjar min energi och mitt engagemang för sådana här saker vittra sönder. Jag vet inte riktigt vad som hänt, om jag fått andra prioriteringar efter tiden hos svärmor.

Jag skulle mycket hellre gå och vaxa benen, fila naglarna, ta en kaffe i soffan.

HALLÅ!!! Vi pratar om Anna Pettersson...

Jag fattar det inte, jag gör det bara inte, jag sitter här och småler lite för mig själv. Wow, jag har verkligen blivit Anna 2.0 det var inte bara en fas som några trodde för att livet var kaos.

Jag tänker således lägga ned dammsugarundersökningen, gå lite på känsla, jag har fått ett hum efter kollen på nätet och nu tänker jag skicka Matte att köpa. Utan att ha dividerat i några dagar, jämfört, kolla igen osv. Helt galet, men hemskt skönt.

Nu skall jag ta en kaffe i min espressomaskin och sätta mig i soffan och kolla in på discovery medan kidsen håller på med modellera. De är sjuka nämligen, streptokocker och öroninflammation. Så jag vabbar helt sonika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att ungarna är sjuka! Grattis till ett ytterligare steg i cementeringen av Anna 2.0.
Kram!

Trulsanna sa...

Tackar gumman.
Jag blir lika överraskad själv varje gång.
Lungt med ungarna faktiskt, har gjort pärlplattor och strykit fast dem så nu har vi ett gäng julklappar!!

/Anna