onsdag 24 september 2008

Mobbare, ät skit och dö!

Jag blir så less, så ledsen när vårt syskonbarn på 12 år sitter och berättar att det finns, främst killar, i hans klass och skola som mobbar, trycker in i skåp, hånar och är allmänt dum.

Jag blir så less, så ledsen att det finns lärare som ständigt blundar för detta.

Jag anser att det 2008 borde finnas massor av reskap att fixa, styra upp mobbning.

Jag anser att det 2008 borde finnas ett test, certifkat en lärare måste ta för att bevisa att den kan handskas med mobbning.

Jag blir så förbannad när jag hör att en pappa vars son blivit påpucklad av en elev själv blir dömd för ofredande eller misshandel för att han tog eleven i nacken och lyfte/drog eleven till rektorn.

Rektorn polisanmälde pappan. Inget hände med eleven som pucklat på sonen.

?

Berätta för mig som inte förstår, eleven var minderårig osv, engångsgrej eller ngt.

Skulle det hända mig och mina barn finns det inga gränser i världen för hur mkt jag skulle agera.
Främst skulle jag åka till elevens hem, titta på föräldrarna, förklara, låta båda ungarna vara i samma rum, pressa eleven verbalt, kräva ansvar av föräldrarna, kräva ansvar och åtgärder från skolan. Bli politiskt engagerad om det inte hjälpte.

Mobbing är inte OK, inte på långa vägar.

Inga kommentarer: