måndag 8 september 2008

Vad ser vi på?

Sitter och bläddrar bland tvkanalerna.
Kristallen, repris på från Koja till Slott, tråkigt, tråkigt, rastlös.

Så hamnar vi på Mannen som talar med hundar, vi tittar på ett avsnitt, börjar tycka att Cesar Millan programledaren ser konstig ut, han har blivit äldre, verkar lite tillfixad i ansiktet. Programmet tar slut, vi zappar runt igen, tråkigt, tråkigt. Sen visar det sig att det är ett nytt avsnitt av Mannen som talar med hundar.

För det första är det helt otroligt vilken pli den mannen har på hundar, en Pitbull kom rusande helt galen mot honom, han gjorde ett litet utfall mot halsen och hunden förstod på en gång att denna mannen var att räkna med.

I andra avsnittet verkar det vara lite äldre program, han har mindre vitt hår och vi ser att det finns lite rynkor runt ögonen som nu är borta i det nyare programmet.

Sen slår det mig igen, vilken programidé, en man som lär hundägare handskas med sina hundar, programmet slår stort och Cesar Millan är en enorm auktoritär på området. Vi sitter och ser på detta och till och med gillar det, väljer detta framför massa andra. Om någon skulle vandrat in på ett tvkontor och föreslagit detta för flera år sedan hade de väl tyckt att det är lite nischat eller?

Att man skall vara intresserad av hur andra människor, andra hundägare när man inte ens har hund själv, handskas med sina hundar?

Ja ja, vad vet jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kollar också på hundpratarmannen. Nu har jag ju hund så det är kanske lite legitimt då... fast jag applicerar inget av det han säger på min hund fast jag borde.
Nåväl - det jag skulle säga var att det är ganska märkligt att en man som jobbar med HUNDAR är så brydd att han fixar gaddarna och rynkorna... Vilken bransh är fixarfri? När måste man inte se ut som en fotomodell?
puss