måndag 1 september 2008

Se om sitt hus

Jag har börjat att engagera mig i sånt som stör mig. När jag ibland blir irriterad tex som i morse då bussen först var 20 min sen och sedan bara körde förbi för den var full, ja då gick jag in på UL:s hemsida och gjorde en anmälan om reseförsäkring. Tidigare hade jag bara tänkte, asch det där orkar inte jag, jag får väl ta en tidigare buss nästa gång då om det verkar som att denna tid är en dåligt tid.

Anna 2.0 bryr sig, ser om de små kronorna och ger nästan heller ingen dricks till taxichafförer och till barpersonal. Får jag bra och snabb service, javisst men inte sådär slentrianmässigt längre. Jag skäms inte om jag provsmakar lite i matbutikerna, jag tar många extra till barnen om de är med, kanon för blodsockret, tar till mig själv oxå och till Matte. Bjuder de så är det är det väl upp till dom.

Jag känner att jag låter som värsta argbiggan... haha. Men det handlar inte om det, jag är inte arg, jag är inte irriterad jag är bara egoistisk, kan man få pengar för att bussen är försenad är jag ju dum om jag inte försöker.

Idag gick jag tillbka med ett par skor jag köpte i maj för de hade gått sönder. Normal hade jag skitit i det och slängt skorna, kanske om någon vecka först skulle jag ställa undan dem ett tag i sorgearbete. Jag hade inget kvitto och skulle bara få hälften av priset på skorna. Jag gick resolut till banken fick utdrag på att de kostat 600 kr i maj, och fick tillgodokvitto på detta belopp. Att jag därefter råkade köpa ytterligare skor utöver de 600 kr är ju bara för att jag är skofetischist.
Men att jag orkade, det är helt nytt för mig.

Idag har jag alltså bråkat med skoaffären och bussen, eller i allafall sett om mitt hus. Jag har inte bråkat med någon, som sagt jag är inte arg bara lite mer ekonomisk nuförtiden.

Inga kommentarer: