fredag 5 september 2008

Våga kommentera!

Jag har köpt nya skor, egentligen flera par skor. Jag måste börja med att jag först ljög, eller undanhöll den egentliga summan pengar skorna kostade för Matte. Jag sa några hundra vilket iochförsig är rätt men det var över 900. Men jag är som sagt riktigt dålig på att ljuga så jag ändrade snabbt från några hundra till typ 1000kr. Jag reklamerade ett par skor och fick tillgodokvitto och så var det rea.

Ja, vad tänker ni då att man skall göra i en skobutik med REA? Shoppa för en skofetischist helt enkelt.

Så idag har jag riktigt höga klackar på ett par svarta läderstövlar... Jag är säkert 1.80 meter över havet och jag är ju inte liten och nätt så jag antar att jag syns många har tittat bara på resan hit. Alla inte helt odelat positivt, men jag bryr mig inte.

Så in i vestibulen på jobbet säger en tjej att prislappen sitter kvar under ena skon... Hmf, röd, jobbigt, pinsamt, så dumt.

När man läs JAG vill vara lite snygg och cool och elegant och så har jag gått omkring med prislapparna kvar...

Hon också lite röd, känner sig dum, skulle hon ha sagt något ventilerar hon högt.

MEN Givetvis!!

Varför skall man inte säga att någon luktar svett, skjortan hänger konstigt, gylfen är öppen osv.

Det är ju för att man vill hjälpa, att den andre är omedveten och går omkring som värsta stekaren eller vad det nu är.

Tänk så många som sett prislappen den korta biten från bussen till jobbet, det tar egentligen bara några minuter, men säg om jag gått ut på lunchen och ingen som säger något. Vilken tur att jag träffade på en som vågade redan på morgonen.

Vi är så fega, så dumt, så löjligt, vem skulle bli sur liksom? Pinsamt blir det, givetvis, men det får man väl leva med och köpa i det läget?

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehehe... hände mig i lördags.. har bråttom till en fest, slänger på mig min nya jacka på väg till bilen. Väl där, på väg in till garderoben, är det någon som springer fram till mig och börjar till synes bita mig under armen. Hon håller på att bita loss prislappen som jag glömt att ta bort. Pinsamt, men jag är ändå tacksam att hon gjorde detta INNAN jag stövlade in i festlokalen.
/J

Trulsanna sa...

Haha, någon okänd som biter under armen, jaha, lätt hänt att personen fått en smocka eller? Va roligt, you maid my day.

Kram A