måndag 2 juni 2008

Prioriteringar

Jag lider av tidsoptimism, en svår åkomma som kan reslutera i en hel del onödig stress.
Vi är i en mkt viktig och avgörande fas i byggnationen av huset. Vi målar så händerna blöder, vi fogar och målar igen. Slipkillen Martin S skall komma o fixa och vill att allt skall vara klart innan han lackar golven. Han kan bara komma spridda dagar vilket innebär att vi försöker planera så gott det bara går att se till att rätt saker är gjorde när han kommer.

Jag har just gjort en ganska allvarlig sak för att vara mig, jag bortprioriterade min brors svensexa och min svägerskas möhippa. Av den anledningen som står ovan. Inga flyg passade, det var dåligt med plats på vissa, till skellefte flyger man inte de största planen... Dashflygplanen var ofta förekommande, är det säkert ånyo.

Vilket som har vi maxat 3*12 timmar, lördag, söndag och måndag. Jag trodde i min enfald att det skulle rendera typ i att vi målat hela huset... Nä, så optimistisk är jag inte, men jag trodde att vi skulle ha kommit längre. Visst har vi kommit långt, nedre hall och trappa samt övre hall och de två extrarummen där uppe är klara så tillvida att matte skruvar upp fönsterfoder imorgon och jag försöker måla taklister på onsdag kanske. Sen är det bara att lacka golven och då har vi nästan 40 kvm klart!!! Bara ytterligare 110 kvar då att fixa under juni.

Jag har program till bröllopet att fixa klart, samt att jag borde fixa fötter och ögonbryn och naglar mm till bröllopet. Nu är det målarfärg lite överallt.

Nu har jag inte så många dagar kvar tills vi skall till norrland, syskonbarn fyller 20 år. Huset skall målas, program till festen skall skrivas ut, spellista med bra låtar till bröllopet och själva skönhetsvården.
Jag har tisdag och onsdag kvar!!!!

Nu till det roliga, hur skall man lägga upp dagarna för att maxa tillvaron? Jag är så stressad just nu att jag inte kan somna förrän vid tvåtiden på natten.

Torsdag börjar resan till norrland.
Skall man verkligen sätta sig och köra 155 mil, detta när bensinen kostar 13,36 med volvokort =).
Ja, jag är en svensson och bor hos svärmor...

Och så väljer jag att blogga!! Blir nog lite mer sparsamt av det närmaste veckan.

Inga kommentarer: