måndag 16 juni 2008

Förhållande, tjejer och FotbollsEM

Å så är det dags för vinklad feminism igen.
Blir galen på denna snedvridna tjej-killediskussion.

Rubrik i någon av kvällstidningarna om att så räddar du förhållandet under FotbollsEM!
Svenskan har någon rubrik i stil med att "tv:n sätter relationen på prov", helst under FotbollsEM.

Ta tillfället i akt och umgås med dina tjejkompisar som du försakat, gör ngt för dig själv. Gå ut och gå, eller kanske se en eller två matcher med din kille, kanske det är givande och spännande och förenar er?

Jaha, so what om ens kille ser på tv på fotboll några veckor vartannat år. Jag antar att ni ser OS tillsammans, att tjejen gärna ser konståknings EM och VM.

Sen skall vi inte tala om att tjejer brukar se rätt mkt av schlagerbidragen och det är varje lördag i 6 veckor. Sen har vi varje fredag. Tjejer brukar föredra "Lets Dance" "Så skall det låta" jag kan göra listan rätt lång.

Jag vet rätt många killar som tycker det sätter relationen på prov, att genomlida OLLLLLLLLLIdligt spännandekommentarer och "MEN" från nysvenskar i Lets Dance...

Samma tugg varje år det är fotbollsVM eller EM, hur förlegat och gammalmodigt som helst.
Kom igen, vi är rätt många tjejer som ser EM och VM, gör artiklar om det istället, om tjejgäng som samlas och familjer som har picknick och ser på storbild i parker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att jag inte har svenska tidningar här då... :D Jag skulle nog bli tokig, med tanke på att det är jag som monopoliserar TV:n under Fotbolls EM och VM! Och vilken tur att maken tycker det är givande också, vi behöver aldrig diskutera om det skall ses match eller nåt annat program, det är så supergivet. och skulle matcher kollidera? Ja, vilken tur att vi har två laptopar som vi kan streama med! WOHOOO!

Kramis!

Trulsanna sa...

Hello
Precis, varför inte den vinklingen?
Alla har ju säkert typ minst två tv eller datorer, det är inte ett problem längre som på 60 talet, typ.
Jag vet inte... men svenska tidningar finns på nätet numera =).
Där läser jag dem, men jag förstår, du har så många nationaliteter i dig så du inte riktigt vet nått längre, haha.

Så himla många hårda långa kramar, saknar dig riktigt mkt.