måndag 30 juni 2008

FRA lagen

Jag har försökt hålla mig ifrån detta ämne för jag är för dåligt insatt i dess egentliga konsekvenser för att kunna uttala mig. Principiellt är jag inte helt emot, principiellt är jag inte helt för.

Vilket som tycker jag att det är så roligt. Expressen som har formulär på sin webbplats som skickar meddelandet vidare till alla som röstat ja till FRA lagen. Riksdagsledamöterna får alltså rätt många epostmeddelanden angående FRA lagen.

Om de stör sig, ja, det är jag nog rätt övertygad om.
Men så sa expressens chef för digitala medier ngt så roligt, så träffsäkert och självklart.

De som varit med och röstat ja till lagen där man har rätt att avlyssna epostmeddelanden, bör ju rent teroretiskt inte ha ngt emot att just få epost.

-Det skulle vara märkligt om de som varit med och beslutat om avlyssning av mail inte vill ta emot mailade synpunkter.

Touche!!

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hmm, ja, en del internet-användare har ju inte anammat ett mer belevat uppförande... Synd, men sånt är livet.

Kram på dig, vännen!
Minna

Anonym sa...

ih.. charmigt inglägg.
puss och kram Anna!