fredag 27 juni 2008

Life on Mars

Tänk om det funnits liv på Mars.
Tänk om det finns liv i rymden.
Tänk om det finns intelligent liv i universum utöver på Jorden.

Vad gör vi då?

Om det finns liv på Mars, har de David Bowies låt "Life on Mars" som nationalsång då?
Det skulle i alla fall jag ha om jag var dom.
Det är kanske en av världens i särklass bästa låtar.

Jag vet inte om jag vill att det skall finnas mer intelligent liv ute där i universum.
Jag vill nog gärna att vi skall vara ensamma.
Jag är inte rädd för våldtäktsmän eller rånare.
Jag är mörkrädd och tror på puppamannen i Arkiv X, den där som kom vart 50:e år och kunde komma genom eluttag. Blääääää

Om det finns Aliens eller vad man nu vill kalla dem, ja, då blir jag lite rädd.
För vem vet vad de vill, de kanske vill ha alla våra snart två naturtillgångar och mjölka allt de kan av oss. Men mest är jag rädd för att de skall komma mitt i natten och vara sådär otäckt läskiga som i Arkiv X.

Inga kommentarer: