måndag 30 juni 2008

Sugen på ngt gott?

Om jag var rik, sådär snuskigt rik som stora stjärnor eller buisnessmen, då skulle jag alltid ha ett litet smörgåsbord till lunch och middag.
Jag är ofta sugen på ngt gott men jag hittar det aldrig. Jag öppnar kylskåpsdörren, glansar över hyllorna utan att hitta ngt gott. Det kan finnas goda saker som fetaost, andra ostar, makrill i tomatsås, en ölkorv men jag är inte sugen på det.

Jag öppnar skafferiet , glansar över hyllorna. Vi har inte så ofta kakor hemma utom i frysen, för jag bakar ju själv… Jag köper inte ofta köpta kakor från delicato jag inte, faktiskt har jag aldrig själv köpt kakor från delikato men ngn gång har vi ballerinakakor och kakor med choklad i för de gillar Matte.

Nu när jag gett en känga till alla som inte bakar själva,… så fortsätter jag =).

Jag kanske ser ett kex, kanske tar en havrefraskudde eller två, kniper ett russin. Men det är ju inte det heller som jag är sugen på. Finns det godis så äter jag självklart det, men det är inte heller det jag är sugen på så det får mig bara att må illa och suget kvarstår.

Förr var det alltid chips och dip, kunde gå till macken eller nattöppna kiosken kl 23:47 för det var det jag ville ha. Det var givet lixom.

Sedan jag vant mig av med detta så har jag svårt att hitta just det, det som jag är sugen på.
Ibland är jag bara sugen på ngn enstaka bit och då hamnar jag i läget då det är onödigt att öppna typ en hel olivburk.

Jag skulle vilja ha ngr oliver, kanske lite lax gravad i härlig gräddsås. På åland kan man köpa sik och abborre i härliga röror som på buffeborden på ålandsbåtarna.

Jag skulle vilja ha smörgåsbordet från ålandsfärjorna helt enkelt. Jag tar ofta två varv på fisk och lite kallskuret. Knappt ngt alls från varmrätterna. Ibland kan jag ta lite omelett om den ser god ut.

Så var jag rik skulle jag alltid ha lite av varje uppduktat från buffeborden att smaska på.

Inga kommentarer: