tisdag 17 juni 2008

Det är nästan alltid kostsamt att vara snäll!

Jag är en sådan där otursmänniska i vissa fall.
Allt blir alltid så kostsamt för mig rent ekonomiskt.

Jag köper alltid lite extra vin och öl då det är fest för jag inte vill att någon skall vara utan.
Jag gör det oxå för att andra underskattar oftast sin komsumtion och brukar snika på det som finns då deras oförhappandes är slut.
Jag har lite problem med att man snikar på mitt men jag har ännu mer problem om det är slut när jag vill ha. För jag lagrar alltid för att kriget kommer.

Jag köper alltid lite extra mat eller dylikt när vi skall till stugan för att jag vet att våra släktingar alltid underskatter sin matkonsumtion.

Jag har ofta redskap, bil eller annat med mig, kör flera omgångar med min bil och min bensin då ngt skall hämtas eller köpas eller göras.

Nu har det inom en mkt mkt kort tid varit tre sådana där kostsamma händelser som jag tyvärr får skylla mig själv för jag kan ju säga ifrån eller göra på annat sätt.

Vilket nog jag kommer att göra i fortsättningen, som sagt Anna 2.0 har andra prioriteringar.

Tog med mig vår externa hårddisk till brorsans bröllop för att fixa spellista, en spellista som ändå inte kunde användas för att det fanns ingen kopplingskabel till IPOD:en. Vad händer tror ni? Jo, hårddisken kraschar, vilket först medför att vi måste ladda ned typ hundra album och 15 olika tv serier, samt ett 100tal filmer.

Som tur var var inte fotona på den externa hårddisken =). De har jag ju redan haft en dust med...

Jaha, köper en ny hårddisk för 1400:-. Garantin för den gamla hittar vi inte för den är köpt på ngn webbshop och vi har redan en gång förlorat alla epost pga annan hårddiskkrasch.

Sen, i Göteborg, köper öl, köper jordgubbar, får inga pengar igen. Nähä, jaha, orkar jag tjata för dryga 200 spänn?? Går alla mina öl åt? Jomenvisst, självklart får jag hjälp med dem.

Sen väntar jag på morsan som kommer med ett flyg en liten stund efter vårt landat. Men det blir försenat, egentligen inte hennes fel, men jag måste köpa mat till barnen som börjar bli lite gnälliga. Jaha, 89 spänn på SevenEleven. Hade jag åkt då jag landade själv hade jag hunnit hem och sluppit den merkostnaden.

Så ofta, ständigt, hamnar jag i kostsamma situationer för att någon annan underskattar sin egen konsumtion eller för att jag självklart har mitt eget hangup att kriget kommer och att lagret aldrig får sina.

Inga kommentarer: