söndag 9 november 2008

Ickereligiös troende!

Jag har lätt för att snöa in på saker. Om jag provar en middagsrätt som är god vill jag att Matte gör den typ jämt, varje helg osv.

Idag var vi på biotopia med barnen, nu har jag redan googlat typ och listat andra liknande ställen, naturhistoriska, tomtitts osv. Nu skall vi göra detta kommande helger :-).

Provar jag ett gott shirazvin från något särskilt land, ja då skall vi gå igenom hela systembolagets sortiment på den druvan och från det landet.

Jag är inte religiös men har lätt för att bli troende, lätt för att idealisera och höja saker till skyarna. Sen efter ett tag blir jag less och kan inte lyssna på musiken, dricka drycken, se programmet eller vad det nu kan vara på hiskligt länge.

Jag läste typ alla Rosamund Pilchers böcker en sommar, 11 stycken, jag hade kunna skriva en sådan själv efter att ha läst alla, det var inte så stor variation. Jag läste alla Michael Connollys böcker i sträck och har inte ens orka tänka på en kriminalroman på 1 år.

Just nu gäller böcker som är lite udda, från japan eller annat, lite blandat med kriminalromaner så jag försöker blanda upp det hela igen.

Men det kan vara att jag äter havregrynsgröt i flera månader för att sen inte kunna se åt grynen, för att sedan ersätta det hela med oboy och rostemackor.

Så håller jag på, just nu är det väl inget speciellt som är ständigt förekommande, men vänta ni bara!

Inga kommentarer: