måndag 6 april 2009

LO, Wanja, Styrelser

Ja vad säger man när drevet går? Har ju lite insideinformation, eller i alla fall möjlighet att få en mer nyanserad bild av vissa vänner. Wanja sitter kvar, sossarna ligger risigt till och några undersökningsföretag vill mena på att moderaterna är största parti.

Oavsett vad som än har hänt så anser jag att hela AMF´s styrelse skall avgå. Visst man tappar lite av kunskap etc. Men en styrelses jobb är att se till att allt sköts korrekt. Det skall således inte gå att lura en styrelse. Visst kommer många att försöka, visst gör anställda oegentligheter. Men själva poängen är väl ändå då att det är där en styrelse kommer in och styr upp???!!

Jag kan ärligt inte förstå hur de som sitter i 20-40 talet styrelser hinner läsa allt material. Helst om styrelserna träffas en gång i månaden. Jag vet bara hur mitt arbetes styrelsematerial ser ut och de träffas en gång i månaden. Om man var tvungen att läsa igenom över 20 sådana luntor varje månad skulle jag knappt ha tid att utför mitt riktiga arbete.

Så någonstans litar man att de på administrationen gjort sitt jobb och att alla papper är rätt och man läser kanske bara sammanställningen på sidan 1. Det gör att jag verkligen verkligen undrar vilket syfte en styrelse fyller och hur mycket arvodet spelar in för diverse styrelseledamöter.

Vad gäller Wanja så tycker jag inte något särskilt om henne, det jag skriver ovanför är något som jag funderat på i herrans många år men eftersom frågan om styrelser är aktuell så kom det lite mer till mans att uttrycka mina åsikter i den frågan just nu.

Av allt som detta drev medför så hoppas jag det kommer en bättre styrelseordning till bruk och sättet att agera och få arvoden för dessa uppdrag!

Inga kommentarer: