lördag 25 april 2009

Att dela centerpoint!

I lördags var jag på en galet stimulerande tillställning på alla sätt och vis. Den var trevlig, spännande, intressant, givande, god mat, gott att dricka och bara bra helt enkelt.

Det var rätt lika människor som delade samma lägenhet. Färgstarka till hår, kläder, tycke, smak, personlighet och allt annat som gör att man står ut.

Det skulle rätt lätt bli en intressekonflikt, alla vill stå i centrum. Men om alla vill och är villiga att dela centerpoint så går det bra. Det är just det som gör och gjorde den här kvällen så givande.

Alla vi vill stå i centrum, lysa upp i mörkret, tillföra dynamik, föra ordet, föra samtalet, ha rätt, få sista ordet och allmänt bara få bekräftelse. Alla är så färgstarka att man både respekterar och vill ge varandra plats. Om man är villig att dela detta så kan det bara bli bättre.

Ve och fasa att komma in på en fest där några hörs ljudligt och styr och ställer, några sitter uttråkade som de sålt smöret och tappat pengarna. Några sitter som rädda hindar och bara flackar med blicken.

En jämnlik tillvaro, jag vill inte trycka ned någon, jag vill inte att folk skall se upp till mig, avundas, eller tycka att jag är förmer än andra. Jag vill ha en bra och skön tillvaro inget mer och inget mindre. Jag vill ha intressanta, självständiga och egentänkande människor omkring mig. Jag vill ha självsäkra och trygga människor där också.

Tyvärr ser världen inte ut så och jag säger bara här vad jag vill. Jag anpassar mig och vantrivs inte i andra situationer utan detta var bara en otroligt givande kväll.

Inga kommentarer: