lördag 18 april 2009

Memory lane

Hos Majsan såg min dotter foton på ett mycket yngre föräldrapar än hon nu har och en mamma och pappa med mycket längre hår. Hon tyckte att mamma och pappa var rätt snygga och hon lär inte nöja sig med kortare hår själv. Hon är rätt målfokuserad min dotter!

Hepp, så det ledde till att jag tog en liten snutt längs memory lane och tänkte dela med mig lite nostalgi!!


Efter separationen från Patrik så behövdes ett rejält miljöombyte...

Vad kunde vara bättre än att jobba några veckor ensam med dessa killar i Alanyas populäraste bar det året. Året var 1992 och jag var där i maj första gången och åkte tillbaka och stannade i 4 månader.






Jag vill notera att jag är blond, svensk och killen jag kramar på fotot jobbade på beachen hela dagarna. Kolla in de benen!!


Det fanns två tjejer som också hängde runt i Alanya och jobbade i olika butiker.
Vi fixade så att de också började, Carina Dellnäs och Lotta Pettersson från Göteborg.
Kan ju lungt säga att det är sommar man inte glömmer i första taget.
Varje dag var ett äventyr och har sällan haft så roligt.


Den här tjejen kommer jag knappt ihåg, det var runt 1990, dvs innan jag mötte Patrik. Det var livat med för och efterfest i min 1:a med burspråk vägg i vägg med Blå Aveny!



Efter turkiet och ett halvår.... nästan 3 månader då! Okej det kändes som längre, inneboendes hos mamma.
Sen fick jag min 2:a på Parkvägen i Umeå, ett stenkast från nästa nattklubb... Need I say more?!!

Let the photos speak...


Jag och Majsan hade ofta förfest var för sig, i var sitt badkar med musik och telefonkontakt säkert 39 ggr på någon enstaka timme. Sen hem till mig eller henne och sittandes i nylonstrumpor och bh till halv tolv när det var dags att gå på nattis!!!
Det kan ha hänt mer än en gång!




Det här är Majsan!
Bättre finns inte!




Jo, jag träffade ju Matte! Å han var definitivt inte Majsan! Han hade andra grejer att erbjuda ;-)!


I Gottsunda, där vi bodde ett tag var det ju lite mer spartanska drag!
Matte hade ett tygskynke överslängt över krischstången och leopardfärgade sängkläder samt flanellskjortor i garderoben!!!!

Freddes mamma hade sytt köks och vardagsrumsgardiner med puff samt tidningspapper emellan...


Matte var vänlig nog att flytta till Umeå i 2 år då jag inte trivdes så bra i Uppsala, med allt som hänt och hur skolans campus ser ut.
Här har tjejerna avskedsfest inför vår flytt 1998/99 från Umeå till Fruängen, Stockholm.


Maria har vi att tacka för så mycket!
Jag har säkert några andra foton från bland annat cirkusen som kommer senare...
Här fyller Maria A 30 år! Matte kom sent men söp ikapp kan man säga och råkade somna på golvet i vestibulen, sägs det ;-)!


Inspirerade av Freddes pärons Albin 25:a köpte vi en Albin 21:a, lite tokigt köp men en underbar båt.
Detta foto får symbolisera många somrar på Åland!! Med släkt och vänner!


Ottiliana, former knows as Monica kom och tog vår Fredde med storm. Lite stort avstånd bara, stjälpte många planer. Men så fick jag ju tillbaka henne, så det gjorde ju inget!!
Need I say more! Me loved this guy!


Fredde och Tommis överaskade en midsommar på åland, jag var gravid med Amanda och de hade med Stonkan som nyss kommit hem. Det var en väldigt rolig och märklig upplevelse för oss och för Åland, Föglö, Hastersboda att träffas!

Hepp, såhär är en vanlig dag på stugan. Kanske inte varje dag men många dagar kan ha en sådan här timmes umgänge tills alla ungar och andra ADHD släktingar måste iväg och bygga något, fixa något eller bara storstäda hela stugan!

Inga kommentarer: