onsdag 8 april 2009

You win some and you lose some

Idag har jag fått ett glatt och ett negativt besked. Helt märkligt men jag är galet glad.

Har inget specifikt att va glad för annat än att Matte håller på att lägga lite stenplattor på gården. Det har stört mig, att min gård ser ut som Taikons. Löven ligger i stora högar, det är en allmän leråker, det är inte helt ok att jag bor så. Jag mår fysiskt illa. Nu är det vååår och jag kan vara ute hela påsken och plocka kvistar och löv och annat skräp som blåser in på gården.

Det har inte hänt något spännande, det är ingen miljonvinst eller så. Är bara så glad för det lilla. Ett kort samtal mest om jobb med lilla K, att Minna är på hemmaplan. Att musiken är bra och otroligt flexibel när jag jobbar. En buss som passar med tåget till Sthlm. Min familj, mina vänner!

Jobbmässigt så är jag inne i en identitetskonflikt, jag är i limbo och jag trivs i limbo! Så knäppt men för närvarande behöver jag inte ta ställning till nått. Det är bara andra som måste ta ställning till det jag lägger fram och jag tillhör alla och inget. Men det ställe jag går till på dagarna är verkligen verkligen en trevlig plats att vara på, det jag gör på dagarna är ruskigt givande, sporrande och roligt.

Vad mycket av vår identitet sitter i det vi gör. I Sverige definieras vi så mycket utifrån våra arbeten. Det är en av de första frågor vi ställer när vi träffar en ny person.
-Vad jobbar du med?

Jag har ingen aning om vad jag skall bli när jag blir stor! Inte större i alla fall :-)! Men äldre kanske...

För varje arbetsuppgift vi byter tappar vi 20% i effektivitet, jag har numera 4 puckar på mitt bord som jag försöker växla mellan. Innebär det att jag bara jobbar 20% toti då eller? En chef sa vid den insikten, om att man tappar 20%, att hon/han går minus varje dag då!!!

Så som sagt you win some and you lose some!

Inga kommentarer: