måndag 6 april 2009

Min blogg otrogen!

Erkänner, jag har varit min blogg otrogen! Jag har börjat twittra och det är så roligt att bloggen fått stå tillbaka.

Helt sant är det väl kanske inte, det är inte så att twittrandet kan ersätta bloggen men det är väldigt lätttillgängligt jämfört med bloggen som kräver viss tid.

Sista veckorna har varit sjukt galna och införskaffandet av en liten Notebook eller dylikt ligger rysligt nära tillhands då jag inte kunnat skriva fast jag haft tillfälle på flyg och när jag varit på resande fot. Men att ta med hela laptopen känns som lite väl ansträngande. Jag tror ärligt att jag inte haft en egen egen stund som varit oplanerad eller fylld av uppgifter som är sammankopplade med det jag varit på väg att göra sista veckorna.

Twittrandet gör att man snabbt får utlopp för en tanke eller bara själva exhibitionism att tala om för alla andra vad jag gör...

Problemet med twittrandet är att det i längden är sjukt mer tidskrävande än själva bloggen då det är så intressant att följa alla andra och sen läsa deras inlänkningar till en massa intressant artiklar, bloggar, inlägg osv. Inser att jag lätt skulle kunna förkovra mig på heltid. Sen vad man då skall göra av all den kunskapen om man inte jobbar, ja det vet inte jag.

Det känns i alla fall skönt att få en kväll hemma även om den inte spenderats så som jag tänkt. Det har lett till att jag kommit ikapp på några fronter som räkningar, bloggandet, facebook, allmänna praktiska saker som tvätt mm. Det allra bästa hade varit att sitta i soffan och bara zappa eller läsa en bra bok i sängen. Men det kan jag ju ha som färdplan för imorgonkväll!

Inga kommentarer: