lördag 25 april 2009

Tanke och synpunkt är det samma sak?!

Vad skiljer en tanke från en synpunkt?

Säkert en massa märkliga akademiska direktiv.

En tanke:
view
thought
thought
meaning
mind
suggestion
conception
cognition
thought-wave


En synpunkt:

ställning, mening, åsikter, åsikt, vinkel, aspekt, aspekt
view
aspect
standpoint

För mig är tanke och synpunkt synonymt! Så fort jag har en tanke tar jag ställning för eller emot. Bra eller dåligt, vad vill jag, vad tycker jag?!

Självklart behöver det inte vara samma sak men eftersom jag sällan går omkring och förhåller mig neutral till saker så tycker jag till om stort eller smått...

Det behövs sällan mer än det för att jag skall gå igång, en tanke, som nu. Oavsett har jag tagit ställning, jag vet vart jag står. Sen behöver det inte vara hugget i sten, men jag tycker i alla fall till och har en åsikt.

Således blir ju en tanke och en synpunkt för mig direkt samma sak även om SAOL inte tycker så!

Inga kommentarer: