lördag 25 april 2009

Lustigt?!

Alla förändras, absolut det skall vi göra.

Normalt, det vanliga sättet att förändras är till det mer öppna, mer insiktsfulla. Att man bjuder på sig själv, man tycker inte världen är så himla allvarlig och man tar livet mer och mer med en klackspark.

Man har varit med om olika saker och vet vis av erfarenhet att hur höga hästar man än sitter på så kommer man aldrig att kunna fortsätta med gott samvete döma andra och sätta upp en massa barriärer mellan sig själv och rätt och fel. MAN ramlar ned då liksom.

Vi kan tycka en himla massa men till syvvene och sist så resignerar vi inför att vi bara är enkla människor i en stor värld.

MEN så har vi de som ändras negativt. Från att ha varit öppna och generösa till att bli fördömande och stängda, till att bli negativa och tråkiga.

Från att ha prostituerat sig på alla sätt och vis, fysiskt och känslomässigt till att ha kyskhetsbälte och äger sanningen om vad som duger.

Hur går sånt till? Jag är nyfiken, hur väljer man det spåret liksom? Det kan ju inte finnas något bättre än att bara resignera och inse att vi är en bland massor av andra människor. Vi tycker, vi kan tro och vi kan vilja en massa men hallå!! Vi delar alla samma jord.

Jag tycker det är tragiskt när man går ett sådant öde till mötes. För några år sedan skulle jag nog inte ens ha klarat av veta om att någon gör val i livet som påverkar en så negativt. Nu... ja, jag kan ju omöjligt säga att det inte berör mig eftersom jag skriver om det här, men vis om ni läst tidigare inlägg berörs jag av varenda skitgrej som händer i mitt liv, allt från den äckliga bromsvätskelukten som kommer från uppsalapendeln varje morgon till vinet jag dricker, till vad som helst.

Det här skiljer sig ingalunda från det! Bara mest nyfiken vad som rör sig i en sådan människas huvud!!!

Inga kommentarer: