lördag 11 april 2009

Musiksmaken utvecklats

Att jag skulle vara lite nedlåtande kan jag verkligen inte förstå ;-)!

Tydligen har det i alla fall hänt EN gång, det gäller att jag på något sätt tycker att Matte som är 2 år yngre än mig inte ens varit med om i närheten samma saker som jag.


Vad vet jag, vad vet jag... men tydligen så kan det kanske låta som att jag lätt ifrågasätter och undrar, vad han vet om Macahan, Beverly Hills eller när det gäller musik, om han ens var född då Howard Jones spelades på radio...


Mattes integritet kan man då säga blir lite stött. Musik är saker som ligger honom rätt varm om hjärtat, inget man skojar om liksom.

Jag är i själ och hjärta en discotjej, det är Gloria Gayner och Diana Ross all over the place. Det är lättsamt eurodisco och lättsmält rock a la Europe. Vet inte vad som hänt men Spotify har öppnat en dörr till nya typer av skönströmmande ljud.

Det som är så roligt är att jag egentligen gillar det mesta. Jag har lyssnat mycket på riktig klassisk musik när jag pluggade, riktigt och riktig, typ toplistorna där med som Vivaldi, Beethoven och Carl Orff. Jag har även flera LP skivor med London Symphony Orchestra och deras till största del, instrumentala rocktolkning. Jag är uppvuxen men en synthälskande bror och Simple Minds, Ultravox, Kraftverk, U2 och vi kan ju inte nämna brorsan utan att nämna Sisters of Mercy samt allsköns blandning som del i hans musikspelande.

Jag är egentligen inte så kinkig när det kommer till musik. Men ändå, nuförtiden lyssnar jag på en galet blandning bland mina spellistor på Spotify och när vi kom att prata om detta så säger Matte att han i flera år, som den Musikstylist han skulle önska att han kunde få jobba som, kunnat peka på vart min musiksmak skulle vandra.

Att jag skulle lyssna på electro-pop för 5 år sedan var helt otänkbart enligt mig i alla fall, nu gör jag det mer än gärna.

Tydligen gillar jag punk/rap influerade band, band som spelar alternativ rock/pop!!!

Hur kom den vändningen? Bara för att jag nu kan tänka mig EN låt från Kent så är jag plötsligt EMO?

Takida, Papa Roach och Daughtry är bara några band som spelas på dagarna. MEN jag kommer aldrig att överge ABBA, Carola och Schlagerlåtarna!!!

Inga kommentarer: