söndag 26 april 2009

Borttappade saker

Hur mycket orkar man göra för att återfinna det man tappat bort?!

Givetvis beror det på vad man tappat bort men jag var på polisstationen för att hämta ut ett idkort. Där hängde på en vägg nycklar för april och mars månad.

De hade påsar från typ fyrishov eller gågatan från specifika datum som var knökfulla.

Hade verkligen ingen aning om att man tappade bort så mycket och detta gällde bara nycklar...

Många verkar inte bry sig om att kontakta polisen. För mig själv är det ett stort trappsteg. Om jag tappat mina nycklar så vet jag inte varför men på något sätt så slår det mig inte att jag borde ringa dem. Även om jag tänker att jag borde i ett fåtal fall så är tanken på att orka åka dit och titta tillräckligt avskräckande för att inte ens ringa.

Det gäller säkert en massa saker som vi tappar bort. Vi är lata och är det ersättningsbart genom ett samtal till banken eller till hyresvärden gör vi tydligen hellre det än att återvända eller köra 4 mil för att kolla upp om någon lämnat in något till någon som vi tappat bort.

En mycket märklig insikt var det i alla fall...

Inga kommentarer: