onsdag 16 juli 2008

Tänk om ni har en liten talang hemma

Samtal med syskonbarn igen.
Ett av barnen är rätt bra på fotboll. Han önskar att han kunde få bo hos oss, detta för att han tror att vi skulle vårda en talang bra. Exemplet som fördes handlade om Beckham. Hans pappa kunde stå två timmar varje kväll och kasta bollen till lille David för att han skulle öva nedtagning.

Det är en sådan grej Matte skulle kunna göra med sitt barn, han skulle löpträna med sitt barn och stå och monotomt träna ngn ensidig detalj för att finslipa.

Varför? För att ni tror att Matte är en förälder som vill och ser pengarna framför sig?

Nope, och det är det som är så intressant att en 13 åring vet, Matte skulle göra det för att han ville, för att han skulle tycka att det var kul. Jag skulle orka typ 20 min. Men jag skulle däremot uppmuntra och inte vara avundsjuk eller kräva att Matte gjorde ditten och datten.

Jag skulle inte stå 2 timmar och träna nedtagning men jag skulle göra annat som underlättade för Matte att stå 2 timmar. Det känns bra, smickrande och kul att jag inte bara är hitlertanten utan att de även ser andra kvalitéer hos oss än ordning och reda.

Inga kommentarer: