onsdag 23 juli 2008

Bygga lego!

Jag är inte riktigt den där lekmamman. Jag städar och plockar och kollar upp alldeles för mkt av tiden. Jag busar, jagar, leker följa john och så. Men jag ritar inte så mkt och är bebis eller lagar mat eller vad de nu gör i sin lek. Jag skulle i alla fall önska att jag var en bättre lekmamma.

Amanda och Douglas har börjat att leka och bygga med lego, alltså inte duplo eller annat utan riktigt lego. Den med små bitar.

Bygga lego är ju sjukt roligt. Hur många gubbar och hus och bilar som helst som man kan göra. Har man en liten fuskbok som följer med legot blir det ju busenkelt. Det är ngt som jag gillar och jag har riktigt roligt tillsammans med barnen.

Jag var på leksaksaffären här nu under sommaren. Tänk er de hade en ask med ROSA lego. Wow, den köpte ju jag direkt, bättre än rosa finns ju inte, rött och blått är fint det med men ROSA lego. Nu är det ju mest för min skull, jag vill ju inte påstå att jag tänkte Amanda, rosa lego och Douglas, blått lego. Det finns faktiskt inte för mig. Utan högst själviskt, JAG älskar ROSA.

Nu finns det i alla fall en hel cirkus uppställd på golvet och Amanda bara väntar på att Pappa och Farmor skall komma hem. Ngr saker lär gå sönder innan dess, Amanda kommer att komma helt förtvivlad, gråta, skrika, för att blir galet glad när vi lagat den. Douglas kommer att lillgammal tala om att det gör inget, det är bara att laga, det gör inget, det är bara att laga... det gör... laga...
typ 6 gånger tills Amanda skriker åt Douglas, JAG VET!

Ja, det är rart med barn.

Har jag riktigt tur gör vi ngt annat snart och då får legot stå till i em då Pappa kommer hem utan ovanstående konflikt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rosa Lego? Låter kul, det har inte hittat hot till Italien än. Överlag är Lego inte lika stort här som hemma i Sverige. Vi är stora fans av Lego. Jajamensan, inget är roligare än att hitta Lego i sin säng, trampa barfota på de små bitarna i mörkret, ändlöst plocka upp efter barnens (nåja, Olivers, Izabella vet däremot hur man raserar lego jävligt fort) Lego-stund. Fast vi håller ju oss fortfarande till duplo. Sjukt kul att bygga upp djurparker, bondgårdar, hus till snuttedjuret, fartyg, flygplan eller vad fantasin nu kan komma på.

Faktum är att jag arkitektritar en sjuhelsikes pool till alla zoo-djuren just nu. Jajamen, blueprinten är nästan klar och jag tror att det är dags att se om den håller i verkligheten imorgon! :D

Kram!
Minna

Trulsanna sa...

Haha, du har alldeles för mkt tid för dig själv hör jag...

Hör av dig, kanske du kan skicka blueprinten om poolen blir en succé.

Kramisar i mängder