onsdag 16 juli 2008

Resa utan barn, vad gör man av all tid?

Åkte till Åland utan barn, resan tar två timmar med färjan, allt som allt 6,5 timmar. Jag har nog aldrig varit med om en sådan lång resa på länge. Vad gör man utan barn? Med barnen är allt så uppknutet, allt går enligt schema. Mkt prat i bilen, mat på båten, det tar tid det är kö, sedan kaffe medan barnen leker och sedan tax-free. Till bilen, prat igen, lite gnabb syskon emellan, kör vidare, de somnar och sen vaknar och sen leker de och upp och ut och in i bilar. Sen framme.

Nu var det bara jag utan barn, mkt folk, typ fullt på färjan och svinkallt. De hade inga vilrum, jag behövde inget från taxfree´n. Jag njöt, jag åkte buss och kunde sova på bussen men på färjan var det lite tråkigt och ensamt.

Så jag skall försöka komma ihåg detta nästa gång jag önskar att jag reste ensam när ungarna skriker, gråter eller kivas på resan. Alltså att det faktiskt var lite långtråkigt utan dem.

Inga kommentarer: