söndag 8 februari 2009

Vad har hänt?

Akuten? Psykvården? Kolla tempen, kolla att jag andas, gör det nu!!!!

Jag strötittade, jag upprepar, strötittade på Melodifestivalen igår.

Är livet slut nu? Kommer jag inte att tycka om Carola längre eller vad är detta? Har en åldersnojja gjort sig påtaglig, finns det en inte gilla melodifestivalenperiod i livet som för nästan allt annat? Är jag i trotsåldern och skall göra revolt eller finns det någon annan förklaring? Är det någon som vet något om nått?

Jag bara tycker att det är så mediokert nuförtiden. Låtarna som skall tilltala alla är ju inte ens lite bra, med betoning på lite bra. De är riktigt dåliga till och med. Röstningen sen, rösta hit och rösta dit, hittade inte numret till ett bidrag för Amanda ville rösta på Marie och jag glömde kolla numret i snabbgenomgång och började surfa för att hitta och vips så var tiden ute för att rösta.

Melodifestivalen bygger idag på en massa förberedelser och en vore att ha en av kvällstidningarna framför sig när låtarna spelas. Om inte annat för att veta vem vilka några av sångarna/sångerskorna är.

Vilket som så skulle mina röster ha gått till Alcazar och till Tick/tacklåten, den sistnämda var riktigt snygg i framförandet också.

Inga kommentarer: