onsdag 25 februari 2009

Fatta´ru?

Ja, jag må ha en massa i hjärnan... Den må arbeta på högtryck en hel del av tiden men på Facebook idag så känner jag att jag går bet.

Jag skall ta en likness quiz och frågan gäller:

Things women don't want their men to do

Choose from MOST favorite to
LEAST favorite

Men hur i hela friden skall jag fatta nu vad jag skall göra? Det är liksom dubbel negation, skall jag alltså välja som Most favorite det jag helst inte vill att han skall göra? Hur kan det bli en favorit?

Ja, ni som ni förstår kan det bli lite tokigt ibland.

Jag förstår ju vad de vill att jag skall göra, men sitter och läser texten om och om igen och blir bara mer förvirrad. Men det är väl det här som avgör och skiljer agnarna från vetet, vi som hänger upp oss på saker istället för att bara göra, vi, i alla fall jag som läser instruktioner, vill verkligen inte göra fel, vi som läser manualer och inte bara börjar skruva på våra IKEA möbler och sen sitter med en sida över och X antal skruvar.

Men här går det liksom inte att göra rätt, för det är kryptiskt om inte motsägelsefullt. Motsägelsefulla saker brukar få mig att gå igång rätt ordentligt, hur har man tänkt nu, är det här verkligen genomtänkt och en hel annan massa frågor som måste besvaras.

Nu är ju detta ovan bara en likness quizFacebook, inget jag ligger sömnlös över utan mer bara reflekterar över hur jag fungerar. Hade jag gått på intuition så hade jag ju redan kört på och svarat på frågan, hur tokigt det än kan bli, men jag vill ju inte ens på denna banala nivå bli missförstådd. Jag har ju tidigare skrivit om att jag säker förklarar vissa saker 3 gånger bara för att alla skall förstå, men känner att sista halvåret på jobbet har jag genomgått en metamorfos och jag tackar nog även Henrik Fexeus för viss insikt och lär mig att bli lite mer rak på sak och lite mer kortfattad.

Men inte här, inte i min egen blogg, här har jag ju möjligheten att skriva av mig och ordbajsa för fulla muggar.

Inga kommentarer: