onsdag 25 februari 2009

Oscarsgalan

Än en gång laddade jag i soffan, skulle vila tills Red Carpet Show började, det är det som är mest intressant för mig. Slumrar till och tittar lite glest då och då fram till ungefär kl 02, sätter mig upp en stund och ser några minuter, sen däckar jag igen.

Vaknade till under natten och ser några fragment. Jippie så har jag lyckats än en gång, säkert 10 gången i ordningen.

Det är galet sådant där, med tidsskillnader och annat. Jag har försökt med Super Bowl, där har jag lyckats någon enstaka gång ;-), men jag var även mycket yngre på den tiden...

Det är tur då at SVT visar ett sammandrag för det var tydligen en bra föreställning och inte sådär forcerat och klämkäckt som det brukar vara. Känns bra att det fått in någon som kanske förstår sig på att utvecklingen går framåt och att våra behov blir annorlunda och att yngre generationer ser galan.

Men sittandes och tittandes igårkväll så slår det mig tänk att få sitta på en bar med Sean Penn och Mickey Rourke, tänker er den konversationen... Galen, intressant och spännande. För länge sedan har jag och Matte närt en dröm att få sitta i lugn och ro och ta ett glas med Torsten Flink och Mikael Persbrant, tänk er de analyserna, tänk att få vara en fluga på väggen när dessa herrar kommer samman. Kan bli hur tokigt som helst misstänker jag, men kan inte annat än vara stimulerande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vet inte riktigt vad du skulle förvänta dig av ett sådant möte med två begåvade män med jättestora egon och bekräftelsebehov som försöker tävla om vem av dem som är mest "Keve Hjelm" eller den största förföraren. Underhållande var det föralldel, i bemärkelsen komiskt. Men är du ute efter djupsinnigheter är det nog mera lyckat att träffa någon av dem på tu man hand.

Trulsanna sa...

Min förväntan skulle nog vara just min förväntan... Djupsinnigt eller ej, kan tänka mig att den ena kvällen kanske inte är den andre lik.

Vissa dagar så kanske det skull enbart handla om deras egon och bekräftelsebehov. Men misstänker även att det kan dyka upp en del abstrakta diskussioner som kan tolkas som djupsinnighet.

Du skriver underhållande var det för all del, då har du träffa dem? Och jag misstänker att vi pratar om våra svenska män här?!

Det bara känns ibland som att vissa människor skulle jag själv vilja träffa och göra min egen bedömning av.

Om vi tar tex Big Brother Linda så är jag inte så intresserad om det som står är sant eller dylikt. Är hon smartare, snällare, ja vad som helst, spelar ingen roll. Jag är inte intresserad att vare sig slå hål eller bekräfta mediabilden. Hon är ointressant vilket som för mig.

Men dessa 4 män har något, en stark integritet, men ändå grymt nakna och "säljer sig" ibland. Otroligt starka personligheter och där jag bara är lite nyfiken om det finns något mer än den fysiska energin som de förmedlar.

Skulle det vara komiskt så är ju det givande oxå, jag är inte nödvändigtvis ute efter det djupsinniga och sökande efter en massa svar utan bara ha en kul och intressant kväll.