söndag 1 februari 2009

Säljakomplex

Jag har ofantligt många kartonger med barnkläder som vi skall sälja, så är tanken.
Men så är en kompis här och tittar över grejjerna, och shit vad det är svårt. Självklart är det finare grejjer och då kommer tankarna på att om vi skall ha fler barn vad gör vi då?

Ska vi ha fler barn? Nej så går inte tankarna men ändå, herregud. Sen kommer andra tankar, om vi får fler barn så kan det ju vara vilket kön som helst och det kan komma vilken tid på året som helst och då har det jag nyss inte kunde sälja inget värde för storlekar kommer fel mot årstider och då kan det nya barnet ändå inte ha dessa kläder.

Sen har vi fler aspekter, blödig som jag är, nostalgisk och lättrörd så är jag inte den bästa att vara med i den här processen. Får vi barn igen så lär det väl ordna sig, och nu borde jag ju passa på att skeppa iväg allt. Men lätt kan jag ju på inget sätt säga att det är.

Jag skulle ha gjort något åt detta för länge sen, men nu lär jag väl bara få en jobbig dag med minnen och självrannsakan och att jobba på att behålla intellektet och inte låta känslorna styra.

Inga kommentarer: