torsdag 26 februari 2009

Får man verkligen göra så?

Sitter mitt i natten och kan inte sova, kollar facebook och andra sajter. Går in på tjuvlyssnat, vill skratta litegrann och får hjärtat i halsgropen, har nog inte landat ännu, hjärtat alltså.

sajten i högerspalt står det överst annons, javisst, jag fattar så mkt, men jag är inte riktigt den som går förbi när någon ramlar eller dylikt på gatan, jag kan inte nonchalera och låta bli, låtsas att inte se att det är gruff eller dylikt. Ibland vågar jag kanske inte lägga mig i, men att hjälpa till, det är en självklarhet.

I annonsen, med datum och klockslag som stämmer med realtiden så är det foto på en ung tjej, Lina som ropar Hallå, Hallååååååå, typ, vill prata med någon, fortsätter och säger att Min Mamma slår mig osv, sen bryts det till att Rädda Barnen har information om att det finns massor som Lina.

Herregud, jag höll på att tvärdö, ok, än en gång för att återkoppla till förra inlägget, kanske hjärnan inte är så skarp som jag tror :-). Skämt åsido, jag ser ju att det står annons, men jag vet inte om det känns helt rätt att ändå bara skita i det som står.

Jag skall just till att reagera och funderar allvarligt på att svara, trots att det står annons, jag väntar ut lite och så kommer informationstexten upp.

Visst ur PR synpunkt så har de lyckats, jag är fångad och jag kommer säkert att googla en del i ämnet idag, kanske engagera mig, till och med bidra ekonomiskt.

Men till vilket pris? Jag sitter här med fullt tryck i bröstet, klockan är mitt i natten och jag känner mig lite lurad. Känner även att det finns en risk i att annonsera på det sättet, lite Vargen kommer en gång för mycket. Sjukt påverkad blev jag i alla fall och de träffade ju rätt människa också som har ett patos för ungdomar som far illa.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blev faktiskt också småchockad av denna reklam och arg efteråt. Det är bara att jag är van att rädda barnen gör såna reklam därför blev jag inte förvånad. Jag brukar inte heller skänka pengar till dem. Så svar: nej, jag tycker inte man får göra så.